Tekstgrootte
Binnen onze school houden we rekening met verschillen tussen kinderen. We vinden het belangrijk dat leerlingen niet onder hun niveau presteren, maar ook dat ze geen lesstof aangeboden krijgen die eigenlijk te moeilijk voor ze is. Kinderen die dat nodig hebben, proberen we zoveel mogelijk extra aandacht te geven. Daarbij krijgen zowel leerlingen met een leerachterstand als leerlingen die voorlopen, zoveel mogelijk de begeleiding die zij nodig hebben.
"Onze zoon is toevallig in de kleuterklas van De Muze terechtgekomen, want uitgeloot op de buurtscholen. Maar we kunnen ons nu geen fijnere school wensen!" Marieke, ouder
Onze leerkrachten kijken breed naar de ontwikkeling van een kind. Dat betekent dat de resultaten gevolgd worden, maar dat ook gekeken wordt hoe een kind 'werkt', en hoe het zich gedraagt in de groep. Als een bepaald (afwijkend) patroon zich voordoet, dan kan dat een reden zijn om met het kind en de ouders in gesprek te gaan. Eventueel kan vervolgens besloten worden om een leerling extra begeleiding te geven.
Binnen onze school is de groepsleerkracht het eerste aanspreekpunt als het gaat om extra ondersteuning van leerlingen; onze leerkrachten stemmen het onderwijs af op de verschillen in ontwikkeling tussen leerlingen. Voor kinderen die dat nodig hebben is er extra ondersteuning door onderwijsassistenten beschikbaar. Als het nodig is hebben wij daarnaast de mogelijkheid om met professionals van buiten de school te werken.
De intern begeleiders ondersteunen de leerkrachten bij het vinden van de juiste aanpak voor een kind. Lees hierover ook ons Schoolondersteuningsplan
Voor een uitgebreide beschrijving van het aanbod voor hoog- en meerbegaafden verwijzen wij u naar het beleidsplan dat daarvoor is opgesteld. Dit kunt u hier downloaden
Wilt u meer informatie over de ondersteuning die op onze school gegeven wordt? Bekijk dan brochure schoolondersteuningsplan. Deze is hier als pdf te downloaden.